when it comes to relationships...

Jag verkar vara inne i nån period där jag har massa visdomsord att spendera så nu kommer ett om förhållanden och om det här med att göra sig fin för sin partner. Finns det något viktigare??!

jag har så svårt att förstå hur man kan sunka ner sig bara för att man är i ett fast förhållande. Jag har så svårt att förstå varför man inte vill göra sig fin för andra. Att klä upp sig o vårda hur man ser ut visar att man tar hand om sig själv och att man mår bra. När man varit tillsammans ett tag är det väl mist lika viktigt att man gör sig fin för sin partner som när man bara dejtat i några månader! Jag blir ledsen när jag ser tjejer gå på stan i mjulisbyxor o en tofs på huvudet, osminkade och inte fixade alls. Visst, kalla mig utseendefixerad eller extrem, men det där handlar bara om att man blivit bekväm och inte orkar bry sig längre. Det tycker jag är sorgligt. Jag säger som Maria Montazami: man borde göra sig fin för dem på gymmet, dem i mataffären och framförallt för sin man;P.

Härmed inte sagt att jag jämt går piffad och smyckad till tänderna, jag kan också springa ner till affären osminkad eller gå dit efter en svettig joggingtur, men jag gör inte det jämt!

Igår kom jag på mig själv med just detta. Jag kom på att Daniel nu under en period mest sett mig på kvällarna och morgnarna, eftersom han jobbar 12 timmar om dagen så ses vi bara på kvällen. Då är jag ju sällan uppklädd om ja inte ska någonstans. Så jag bestämde mig för att ändra på det! Jag fräshade till mig lite, lite smink, en söt frisyr och så mina 12 cm klackar och lagade lite mat till honom. Det var jävla uppskattat och jag komer defenitivt att gå runt i klackar hemma oftare. Man känner sig så fin! Klart man vill att min partner ska se mig i mitt bästa skick!

Nu ska jag iväg till gymmet, som är precis lika viktigt att man inte glömmer bort bara för att man har en partner. Han vill väl ha mig lika vältränad som när vi sågs och inte med bullmage bara för att ja blivit bekväm;)

Självklart gäller samma regler för våra män! Jag tycker man ska uppmuntra varandra till att träna och ta till vara på sig och uppmuntra varandra när man klär upp sig=)


Ha en bra dag! Jag ska träna och sen sola hela dagen och ikväll blir det mys med vännerna!


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0