Lata dagar på landet

Jag älskar min pappas landställe! Det ligger ute på landet verkligen, med bondgårdar som granne och stora åkrar runtomkring. Det finns ett litet "centrum" som ligger bara en liten bit däreifrån och där finns en pizzeria, en konsum och en frisör och ett fik och sen typ inte så mycket mer och alla som bor där är verkligen så lantisar och ingen verkar bry sig om mode och sånt. Och där är bara så skönt att komma dit ibland. Där kan man gå orakad, osminkad, med stora mjukisbyxor och håret uppsatt i en ful knut på huvudet och det är OK! För ingen bryr sig om mode där i alla fall;P hahha
Jag är egentligen en väldigt mycket stadsmänniska som känner mig ensam om grannen hemma är bortrest och det då är fem meter till nästa granne eller om det tar mer än 30 minuter in till centralen.

Men nu har jag varit där i två dagar och solat, legat på altanen och läst Klick och Chick och annat skvaller och suttit på en restaurang med utsikt över dalälven och varit ensamma på ett café. Det har varit skönt och förhoppningsvis blir det fler såna helger i höst.



Kommentarer
Postat av: lena

visst va det mysigt! kul om du vill komma fler helger, kan vi powerwalka o se på någon bra film, vi ses snart, kram

2010-08-15 @ 14:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0