hälsa!





efter att ha haft en sån här dag i söndags, men pizza och godis kände jag att det var sags att ta tag i hälsolivet igen.  Så nu blir det träning och jag har kommit igång riktigt ordentligt och känner mig jättetaggad.


Veckan började med löpning på gymmet och jag fokuserade på kondition och sprang väl sammanlagt ca 6 km. Kändes jättebra att vara igång igen. Igår körde jag bodypump 1 timme och jag älskar bodepunp!! Första gången jag körde det tyckte jag att det var svårt men nu tycker jag bara att det är skitkul o man får alltid sån träningsvärk i rumpa o ben efteråt:)
Idag kände jag att det nog var dags för vila men jag tog en powerwalk ca 45 min innan frukost i alla fall. De senaste dagarna jat jag börjat inse hur viktigt det är att man tar hand om sig själv och tar tillvara på dem som står en nära. Man ska ta hand om sig själv och se till att man tränar regelbundet, äter nyttigt och får i sig all frukt och grönt man ska och att man ser till att inte stressa för mycket. Det sistnämnda är jag inte så bra på, jag drömde i natt om att det fanns ett nytt schema med massa nya tider på jobbet och jag ville ha alla så att jag skulle jobba varje dag o få in massa pengar, men det är inte sunt att leva så och jag blev bara stressad.

Men nu när jag ska plugga 100% och jobba 60% kan det bli tufft men jag får göra mitt bästa helt enkelt. Det är viktigt att få in vila och lugn i vardagen också och jag ska försöka att inte jobba så mycket helg. Jag har schemalagd tid varannan lördag 12-16 men utöver det ska jag bara ta någon extra sönag ibland och inte så mycket mer. Helgerna är viktiga också!


Jag vill verkligen uppmana alla till att träna och röra på sig, inte bara för att sikta på 6pack utan för att kroppen behöver det! Så ut i spåret eller dra till gymmet=)







Jordgubbsgrink (ja, det är alkohol i, vodka närmare bestämt) krossade jordgubbar med lime i som ja bjöd jessy och daniel på sist vi var ute=)




<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3







Jag och mamma drack mojitos i Tallin varje kväll=) supermys!





Tallin var en fin stad och vi promenerade mycket runt och tittade och åkte turistbuss. Vi var som riktiga tursiter med karta o allt! Hahha sen på kvällen badade vi bubbelpool o drack drinkar.


Efter min powerwalk handlade jag med mig lite gott hem till brunch. Det blev egenpressad grapefruktjuice och surdegsbröd med keso, kalkon och grasse=) MUMS!!!



Imorgon blir det nog vila men ett pass till på gymmet tänkte jag hinna med denna vecka innan jag jobbar hela helgen.


Kom ihåg att ta tillvara på dem du tycker om, och dig själv, och ta hand om er!!
KRAM

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Måste säga att jag till 100% gillar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2012-01-13 @ 00:00:06
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0