Annas nagellackskola

Jag har en väldigt bestämd åsikte vad som är snyggt i nagellacksväg, för er som är intresserade. Jag vet att det är väldigt inne med färg och mönster och nailart är ju skitkul att hålla på med. Men många tycker jag bara chansar och har ingen riktig koll på vad de passar i.

Neonfärgat nagellack är sällan snyggt, trots att många använder det. Det kan vara snyggt på en mörk tjej men absolut inte på blondiner. Neonlack har man om man är under 20- typ...

Fransk manikyr är alltid rätt. Snyggt, stilrent och passar både långa och korta naglar.

Svart nagellack är snyggt på korta naglar, inte långa.

Rött nagellack är tantvarning (även fast många tror att det är inne är det ytterst få som klarar av att bära det utan att se tantiga ut)

Har man långa naglar är det snyggt med nailart som stämplar och klitermärken, men alla naglar ska vara jämna och inte av.

Det är snyggt med nagellack i färg på korta naglar- inte på långa!

naglar utan något lack alls är inte snyggt! Se alltid till att ha i alla fall ett genomskinligt lack.


För att testa att jag har rätt i detta sitter jag i skirvande stund och målar mina korta naglar i en grön färg. Jag fick häromdagen ett blått och ett grönt lack som ser helt ok ut, men det gröna är lite neon så jag är inte säker på att det är snyggt. Tänkter iaf testa det gröna för att se om min teori om neonfärger håller. Att det inte är snyggt!!!





och urk och fy, nagellack på tårna är inte snyggt!






Kommentarer
Postat av: sofie :-)

Håller med dig ang. nagellack på fötterna alltså.. några månader sent, men ändå ;D

Vem ska glo på mina fötter? Så varför ens bry sig om att måla dom?

Händerna visar man ju i alla fall och använder "synligt", så att säga, så att man målar fingernaglrna kan jag förstå... Haha.

2011-03-03 @ 17:16:51
URL: http://teodorsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0